Bloggen een kans voor organisaties?

Op het gebied van sociale media is veel te lezen en ook voor organisaties veel te doen. Bloggen, ik ga ervan uit dat u weet wat ik hiermee bedoel, is laagdrempelig. U moet wel een steekhoudend verhaal kunnen schrijven en niet bang zijn voor mogelijke reacties van het lezend blogpubliek. Maar met een goed verhaal, heb je kans dat het op grote schaal wordt doorverteld. Communiceren door social media werkt als een lopend vuurtje.

Bloggen biedt vele voordelen en heeft een aantal valkuilen. Laat u voorafgaand aan publicaties goed adviseren.
Het schrijven van een goede tekst is wel een vak immers je geeft je voor het grote publiek wel bloot. Hoe open of gepassioneerd je als organisatie bent, haalt de lezer er zo uit. De lezer krijgt hoe dan ook een beeld van uw organisatie.

Voordelen kunnen liggen in het naar voren brengen van het onderscheidend vermogen van uw organisatie en uw product. U kunt een trouwe schare van volgers opbouwen die als een promotor voor uw product of bedrijf werken. U krijgt gratis commentaar op uw product en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Een belangrijk nadeel komt u o.a. tegen bij negatieve reacties. Slecht nieuws is ook nieuws zult u misschien zeggen. Maar daar wilt u door de zoekmachine van google niet op worden gevonden, ook al levert elke vermelding een beter zoekresultaat op.