Social Media Strategie

Steeds meer bedrijven en merken zijn bezig met Social Media. Ze vinden dat ze niet achter kunnen blijven en dat ze mee moeten doen met deze hype. In een vorig artikel schreef ik hoe belangrijk het is dat bedrijven van vooraf bepalen welke doelen ze met Social Media willen bereiken. Echter zijn er nog wat aandachtspunten, in dit artikel komt de plaats van Social Media in de middelenmix aanbod.

Social Media kan succesvol zijn voor bedrijven en merken, echter is Social Media het minst effectief als het ingezet wordt als een opzichzelfstaand middel. Social Media kan niet los gezien worden van alle andere communicatie middelen die een bedrijf of merk gebruikt. Social Media is één van de vele onderdelen die je in kunt zetten en zal dus geïntegreerd moeten worden in de mix van de middelen die je reeds hebt. Het versterkt namelijk de andere middelen die je gebruikt. Het gaat er dus om dat je kiest voor een geïntegreerde aanpak, want door middel van deze aanpak zul je de meeste effecten bereiken. De verschillende middelen in de mix versterken elkaar en daardoor kun je de vooraf gestelde doelen makkelijker bereiken.